Outdoor Concept: Jak jsme představili 400 produktů v živém přenosu

Pro plzeňskou společnost Outdoor Concept jsme připravili dva živé přenosy, během kterých proběhlo představení nových kolekcí a produktů známých outdoorových značek. V prvním přenosu jsme ukázali HannahRafiki, tedy značky, které v Plzni sami vyvíjí, v druhém klientovy distribuční značky – Keen, Garmont, Osprey, Tatonku, Smartwool, Saxx, Julbo a Matt.

Původní motivací pro uspořádání živého přenosu byly restrikce během pandemie covid-19, které klientovi zabránily uspořádat obvyklé sales meetingy. Ve výsledku je ale celý projekt mnohem komplexnější a mimo samotného představení produktů, jsme zákazníkům Outdoor Conceptu odprezentovali i vývojový cyklus produktů představili ambassadory značek, či natočili rozhovory o jednotlivých značkách.

Jak vypadal scénář?

  1. Úvod a představení.
  2. Rozhovory o značkách, jejich historii, vývoji současné pozice na trhu a marketingových strategiích. Důraz jsme kladli na obsah rozhovorů a výběr odborníků, kteří se k jednotlivým tématům vyjadřovali. K tomu jsme rozhovory doplnili o ilustrační materiály (fotky, videa, infografiky), abychom divákům značku a její filozofii ukázali co nejlépe.
  3. Pro v Plzni vyvíjené značky Hannah a Rafiki jsme připravili několik krátkých reportáží o tvorbě designu a výrobě produktů. Diváky jsme provedli celým procesem výroby od prvních návrhů až po prototypy a zároveň jsme jim představili konkrétní osobnosti, které za vývojem a designem stojí.
  4. Další část přenosu jsme věnovali technologiím, které jednotlivé značky využívají. Technologie jsme představili teoreticky i v praxi, a to za pomocí jednoduchých testů v terénu, aby byl celkový dojem z produktu pro diváka co nejkomplexnější.
  5. Hlavními hvězdami přenosů byla produktová videa.
  • Pro ukázku oblečení jsme postavili přehlídkové molo, na kterém jsme jednotlivé produkty ukazovali na modelech v pohybu (pro outdoorové oblečení klíčová věc) i v detailech.
  • Pro obuv a batohy jsme vytvořili asi 10 metrů dlouhý testovací chodník, na kterém jsme divákům ukázali, jak se produkty chovají v reálném prostředí – ve vodě, na kamenech, při stoupání i klesání po suťovišti apod.
  • Pro ostatní produkty jsme vytvořili tematická prostředí podle jejich typu – používali jsme produktové stoly, poličky, figuríny nebo jsme produkty představili při rozhovoru s brand manažery jednotlivých značek.
  • Pro natočení produktových záběrů, ve kterých jsme se zaměřili hlavně na design a zpracování produktů, jsme využili hned několik technologií včetně robotického ramena, dronu aj.
  1. Následovaly rozhovory a reportáže s ambasadory značek, kteří mluvili o svých aktivitách a projektech, kde produkty využívají, a vše jsme doplnili o praktické ukázky využití – např. při představení horolezeckého vybavení jsme natáčeli lezce na umělé stěně. 

Co jsme museli pohlídat?

Bylo toho hodně. Kvůli komplexnosti obsahu, velkému počtu lokací a rozsáhlému portfoliu produktů jsme přenos natočili předem a připravili ještě před vysíláním. Abychom však během přenosu neztratili interakci a spojení s diváky, běžel během celého streamu live chat s moderátory. Ti divákům odpovídali na otázky a doplňovali přenos o další informace.

V závěru přenosu jsme divákům představili kanály, na kterých mohou celý obsah přenosu (nebo jeho části) kdykoli sledovat.

Jednotlivé části přenosu jsme doplňovali o infografiky, ilustrační záběry, fotografie a hudební podkres, aby bylo video vizuálně atraktivní a diváka ani chvilku nenudilo.

Také jsme pro každý stream vytvořili příběhovou linku, která jednotlivé části spojovala a divák měl důvod sledovat přenos od začátku do konce. Pro značky Hannah a Rafiki jsme zvolili formu dokumentu, který začal vznikem společností, končil představením současné kolekce produktů a obsahoval záběry behind the scenes z natáčení i příprav. Pro distribuční značky jsme vytvořili velké testovací studio s několika scénámi, kde jsme jednotlivé produkty nejen představili, ale hlavně otestovali.

S jakým výsledkem?

Na YouTube jsme pro Outdoor Concept založili vlastní kanál. Po odvysílání jsme přenos rozdělili na tematické části, které jsme na YouTube nahráli samostatně. Vznikly tak playlisty s rozhovory, testy, produktovými videi, videi s představením technologií atd.

A to nejlepší? Jednotlivá videa z přenosu klient i nadále používá pro e-shopy Rock Point, na sociálních sítích i v další marketingové komunikaci. Části přenosu jsme zpětně upravili do několika variant, aby byly relevantní pro B2B i B2C zákazníky. Vznikl tak materiál, který se bude používat ještě alespoň dva roky.

Během 2 streamů jsme divákům představili přibližně 400 produktů – každý z nich má teď samostatné video. Spousta materiálu vznikla i pro jednotlivé značky.

Každý přenos – od konceptu přes postprodukci po vysílání – vznikl zhruba za 6 týdnů a realizoval náš desetičlenný tým.

Máte zájem o spolupráci? Napište nám.

Děkujeme! Vaše zpráva byla úspěšně odeslána.
Odeslání se nezdařilo. Zkontrolujte prosím vaše připojení a zkuste to ještě jednou.

Přečtěte si i naše další case studies